شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

تا‌کنون یک میلیون و ۵۰ هزار عدد کارت خرید کالا صادر شده که میانگین ارزش هر کارت ۶ میلیون تومان است و دوره بازپرداخت اقساط آن از ۱۲به ۲۴‌ماه افزایش یافته است.

کالا

مديركل صنايع فلزي و لوازم خانگي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تخصيص يك ميليون و ۵۰ عدد كارت خريد كالا به كاركنان آموزش و پرورش، اعضاي سازمان بازنشستگي كشور و بازنشستگان تأمين اجتماعي اعلام كرد، در اين طرح كه از دهه نخست ارديبهشت اجرايي مي‌شود، اعتبار پيش‌بيني شده براي فروش اقساطي كالا حدود 4200ميليارد تومان است و فعلاً اين طرح اقشار كم‌درآمد جامعه را در بر مي‌گيرد اما درصورت امكان، قشرهاي بيشتري نيز مشمول اجراي طرح خواهند شد.

عباس هاشمي با تشريح جزئيات اجراي طرح فروش اقساطي كالا با كارت اعتباري به فارس گفت: پس از جلساتي كه با سيستم بانكي و سازمان مديريت داشتيم، قرار شد بانك‌هاي صادرات، رفاه و ملي در اجراي طرح فروش اقساطي كالا حضور داشته باشند. بر اين اساس، قرارداد بانك صادرات با سازمان بازنشستگي كشوري و بانك رفاه با سازمان بازنشستگي تأمين اجتماعي نهايي شده كه هر كدام از اين بانك‌ها حدود 350هزار عدد كارت اعتباري خريد كالا براي مشتريان صادر خواهند كرد.

وي با بيان اينكه قرارداد بانك ملي با وزارت آموزش و پرورش نيز در حال نهايي شدن است كه اميدواريم هر چه زودتر امضا شود، افزود: اكنون بانك مركزي در حال آزمايش تراكنش‌ها از طريق دستگاه‌هاي پوز براي اجراي طرح فروش اقساطي كالاست و دليل تأخير در اجراي اين طرح نيز موضوع اعتبارسنجي و گواهي كسر از حقوق بود كه ممكن است برخي اقشار كم‌درآمد در اين مورد با مشكل روبه‌رو شوند. هاشمي افزود: قرار شد اگر دستگاه‌هاي دولتي در مورد سقف حقوق كاركنان يا بازنشستگان مشكلي در صدور گواهي كسر از حقوق داشتند، بانك‌هاي عامل با اخذ وكالتنامه از متقاضي، اين مشكل را برطرف كنند.

مديركل صنايع لوازم خانگي وزارت صنعت افزود: بانك مركزي خواستار پرداخت 12ماهه اين وام بود، اما با پيگيري‌هاي وزارت صنعت، اين مدت به 24‌ماه افزايش يافت.همچنين سود تسهيلات خريد كالا براي مشتريان 12درصد خواهد بود و فروشندگان تخفيفي را در فروش خود اعمال مي‌كنند كه بر اين اساس، سود 5درصدي نيز از سوي فروشندگان به بانك‌ها پرداخت خواهد شد، اما در نهايت سود تسهيلات براي خريداران همان 12درصد باقي مي‌ماند. وي سقف حقوق دريافتي مشمولان كارت اعتباري كالا را 1.5ميليون تومان دانست و افزود: ميزان خريد براي متقاضيان به‌طور ميانگين 6ميليون تومان خواهد بود و دليل كاهش سقف خريد از 10ميليون به 6ميليون تومان نيز پوشش طيف بيشتري از متقاضيان براي حضور در اين طرح بوده است.

کد خبر 330814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha